onsdag 8. april 2015

Tablå etter et kunstbilde

Hei !

I denne oppgaven skal vi etterligne et kunstverk, og da har jeg valgt å etterligne Piken på sengekanten, som er lagt av Edv Munch, og er i samlingene til Rasmus Meyer. Verket ble laget i 1814. I denne oppgaven jobbet jeg sammen med to andre.



For å få en sammenheng i likhet valgte jeg å kle modellen mest mulig likt som damen på bildet, da brukte jeg stoffbier til klær og duk over bordet. Rekvisittene på bordet på bildet som er etterlignet av piken på sengekanten, er en enkel blomsterpotte med blomst i og et lys. Vi skulle prøve å gjøre bilet litt mer moderne, så derfor valgte jeg de to tingene som rekvisiter.

I bildet har jeg prøvd å få frem de samme lysforholdene som på det opprinnelige bildet, jeg har redigert litt inn på de hovdområdene som jeg ville ha litt lysere. på kamaraet har jeg ikke brukt blits. I rommet var det en del rot i bagrunnen, så jeg valgte å bruke en gardin forhenger, for også å få den samme hvite bagrunnen som det orginale bildet har. 
Ellers har jeg prøvd å få modellens stilling og kroppsspråk til å etterligne så godt som mulig som det orginale bildet. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar